Pemeriksaan Stor Stok

B P P A K P M Tatacara Pengurusan Stor Kerajaan Bahagian Perolehan dan Pengurusan Aset KPM 1Pekeliling Perbendaharaan AM 61. TINDAKAN PEGAWAI STOR 1.


Tinta Azul Verde Vermelho Horizontal Banner Banner A Tinta Imagem Png E Vetor Para Download Gratuito Red Ink Bar Banner Blue Christmas Lights

2 Pegawai Pemeriksa Stok memeriksa setiap item stokbarang yang disenaraikan dalam KEW PS -14.

Pemeriksaan stor stok. 1014 Stok tidak aktif hendaklah dikaji semula parasnya supaya stok tidak menjadi usang dan tidak bergerak. Carta alir pengurusan Daftar Stok Bekalan Pejabat dan contoh pengisian borang KEW. 83 Perakuan Ambil Alih KEWPS-16 hendaklah disediakan dan ditandatangani oleh kedua-dua pegawai berkenaan dengan disahkan oleh Ketua Jabatan.

Laporan Tahunan kehilangan dan Hapus Kira Stok Bahagian Perolehan dan Pengurusan Aset Kementerian Pelajaran Malaysia PELAPORAN TAHUNAN MENGGUNAKAN FORMAT TERBARU DARI MOF Berdasarkan. Fasiliti boleh mengakses format pemeriksaan iaitu PSS12018 melalui sistem PhISCPS versi 22. Paras stok dikawal rapi supaya tidak kehabisan.

66 Pemeriksaan Untuk menguji kefahaman calon berkaitan pemeriksaan stok stor yang mana- - Memastikan ketepatan rekod dan fizikal stok - Memastikan pelarasan stok diambil tindakan - Memastikan stok usang atau tidak boleh guna atau rosak atau tidak bergerak atau hampir luput tempoh penggunaan diambil tindakan pelupusan. Ketua PTJ hendaklah melantik pegawai-pegawai yang tidak terlibat dengan stor yang diperiksa. Stor yang menyimpan stok tidak melebihi paras yang ditetapkan kecuali stok untuk keperluan darurat atau kecemasan seperti vaksin ular dan racun adalah stor yang baik.

PENGURUSAN BARANG-BARANG STOR I. Menentukan tiada berlaku sebarang transaksi stok semasa verifikasi dilaksanakan. Laporan Keseluruhan Pengurusan Stor sambungan.

Pada Hari Pertama Pemeriksaan Stok Dijalankan PEMERIKSAAN STOK 1 diuruskan oleh pegawai pemeriksa stok yang telah dilantik. 3 Pegawai pemeriksa mencatatkan kekurangan dan kelebihan stok setiap item YANG DIKESAN KE DALAM KEW PS -14. E-STOK Manual Pemeriksaan Stok 4 325 Pemeriksaan Stor Tahun 2017 telah aktif dan proses pemeriksaan boleh dijalankan Pegawai pemeriksa yang dilantik akan menerima surat lantikan melalui email yang telah didaftarkan dalam e-stok.

E-STOK Manual Pemeriksaan Stok 1 MANUAL PEMERIKSAAN STOR ALAT TULIS A. Paras Stok di Stor Pusat hendaklah berdasarkan pengeluaran. Laporan pemeriksaan hendaklah diisi sebelum atau pada 31 Disember 2020.

PEMERIKSAAN STOK UBAT DI SUBSTOR. Pegawai atasan KEMASKINIKAN STOK KAD BIN KAD. Bergerak adalah yang tidak.

Pemverifikasi stor hendaklah mengira dan merekodkan baki fizikal stok dan kemudiannya mengesahkan ketepatan rekod sebenar dengan Kad Kawalan Stok. PENGURUSAN KAWALAN STOK - Stok Tidak Aktif hendaklah dikaji semula supaya tidak. Pilih Modul Pemeriksaan Stok 2.

Sekiranya masih tidak menerima emel untuk menggunakan id dan kata laluan sebagai pemeriksa stok mohon rujuk pegawai stor PTJ. PS-4 dan KEWPS-11 boleh dirujuk di muka surat 14 15 16. Kecuali barang yang dibuat atau dibeli oleh Kerajaan untuk dijual kepada orang ramai di bawah skim2 yang diluluskan.

Dan 84 Pegawai Stor yang mengambil alih tugas stor hendaklah melakukan tindakan pelarasan stok jika terdapat stok lebih atau kurang. B Semasa pemeriksaan dilaksanakan tiada sebarang transaksi. Pemeriksaan Stok hendaklah dilaksanakan di Stor Pusat dan Stor Utama.

Menurutnya pemeriksaan di dalam stor itu telah membawa kepada penemuan 600 guni dan 15 kotak yang berisi kesemua mercun tersebut. 31 PK 564 Barang Stor tidak boleh dikeluarkan atau dijual kepada Pegawai Kerajaan atas nama peribadi mereka sendiri ataupun kepada orang2 perseorangan. Status Aset Semasa Pemeriksaan A.

BP PA KP M Tatacara Pengurusan Stor KP 642013 - Penyimpanan KP 622013 Penerimaan KP 632013 Merekod Stok KP 652013 - Pengeluaran KP 612013 Pendahuluan KP 662013 Pemeriksaan KP 672013 Keselamatan dan Kebersihan KP 682013 Pelupusan KP 692013 Kehilangan dan Hapuskira. Diisi oleh pegawai stor diisi oleh pegawai pemeriksa diisi oleh pegawai pemverifikasi Seksyen Pengurusan Aset Pejabat Bursar No kad Kawalan Stok Perihal Stok Kos Seunit RM Kuantiti Stok Kuantiti Stok Penemuan keadaan stok usangrosaktidak digunakan lagitidak aktifluput tempohdll Syorcadangan lupushaspukirapelarasan stokpindahan stok Fizikal stok. Bagi tujuan permohonan stok semua pesanan kepada Stor Unit hendaklah menggunakan Borang KEWPS-11 Permohonan Stok dalam dua salinan dengan salah satu daripadanya diserahkan kepada Stor Unit untuk diproses.

Bagi memastikan baki stok adalah sama dengan fizikal stok. Tiada transaksi waktu pemeriksaan Boleh. Tatacara Pengurusan Stor Kerajaan 1Pekeliling Perbendaharaan AM 61 Bahagian Perolehan dan Pengurusan Aset KPM BPPA KPM Tujuan TPS bertujuan untuk menguruskan stok yang meliputi Penerimaan Merekod Penyimpanan Pengeluaran Pemeriksaan Keselamatan Kebersihan Pelupusan Kehilangan dan Hapus Kira.

Hilang LAPORAN VERIFIKASI STOR TAHUN. Fasiliti juga dimohon untuk mengunci masuk keputusan pemeriksaan tersebut ke dalam sistem PhISCPS. Laporan Tahunan Pelupusan Stok 6.

Pengarah JKDM Kelantan Mohd. DEFINASI STOR NEGARA Semua barang stor yang diterima dipegang disimpan oleh pegawai Kerajaan atau atas tugasnya untuk membeli barang stor menggunakan peruntukan Kerajaan dan bagi kegunaan dan kemudahan Kerajaan sahaja. Contoh Format Laporan Hasil Verifikasi KEMENTERIAN PERTAHANAN RI INSPEKTORAT JENDERAL LAPORAN.

Nasir Deraman berkata ketika serbuan dijalankan lelaki terbabit berada di dalam stor berkenaan yang sebelum ini digunakan untuk menyimpan stok ayam beku seludup. Langkah pertama yaitu dengan membuka spreadsheet atau lembar kerja. B P P A K P M Tujuan TPS bertujuan untuk menguruskan stok yang meliputi Penerimaan Merekod Penyimpanan Pengeluaran Pemeriksaan Keselamatan Kebersihan Pelupusan Kehilangan.

Setelah itu membuat format laporan dengan mengisi nama perusahaan nama laporan dan periode laporan. Menjadi usang dan tidak bergerak. Aktifkan Pemeriksaan Stok Sila pastikan semua.

Pemverifikasi Stor hendaklah menyediakan KEWPS-15 dan mengemukakan kepada Ketua Jabatan. Pemeriksaan yang dijalankan hendaklah mematuhi perkara-perkara berikut- a Pemeriksaan dilaksanakan sekali 1 setahun ke atas semua stok secara 100 mulai 1 Oktober tahun semasa. Pemeriksaan dilaksanakan di Stor Pusat dan Stor Utama sekali setahun ke atas semua stok secara 100 mulai 1 Oktober tahun semasa Laporan PemeriksaanVerifikasi Stor KEWPS-14 disediakan disemak dan disahkan oleh pegawai yang bertanggungjawab D.

Laporan Tahunan Verifikasi Stor 5. Laporan Pemeriksaan Verifikasi Stor 3. Elarasan stok dilaksanakan apabila erdapat baki fizikal atau rekod tidak ertepatan disebabkan silap semasa pengiraan emeriksaan dan verifikasi stor dengan.

Sekurangnya 12 bulan terakhir dan atas anggaran keperluan. Laporan Pemeriksaan Verifikasi Stor KewPS-14 disemak dan disahkan oleh pegawai Pemverifikasi Stor Buat garisan merah pada akhir transaksi di Kad Kawalan Stok tandatangan tarikh Pegawai Pemeriksa Ingat. Istilah barang-barang stor adalah dikenakan kepada semua harta benda negaram barang.

Dalam membuat contoh laporan stok barang gudang salah satu pilihan populer yang dipakai yaitu dengan spreadsheet secara sederhana sebagai berikut. Pekeliling Perbendaharaan Malaysia AM 66 Lampiran D KEWPS-13 PETUNJUK. Ketua Jabatan hendaklah melantik pegawai-pegawai yang tidak terlibat dengan stor yang diperiksa PELARASAN PELARASANSTOK STOK.

Tatacara Pengurusan Stor Peringatan Bersama 38 Melantik Pegawai Stor Pegawai Penerima Pegawai Bertauliah Melantik Pegawai Pemeriksa Stor Melantik Pegawai Pemeriksa Pelupusan Stok Bernilai Rendah jika perlu Melaksanakan pemeriksaan 100 stor selepas 1 Oktober tahun semasa Melaksanakan Pemverifikasian Stor 100 sebelum 31 Disember.


Premium Photo Messy School Desk Poster Background Design Powerpoint Background Design Frame Border Design


Premium Photo Messy School Desk Poster Background Design Powerpoint Background Design Frame Border Design


Pin On 1


LihatTutupKomentar