Penggunaan Stok Kad

84 Bahagian Bungkusan dan Penghantaran BBH Bertanggungjawab membungkus dan menghantar barang-barang kepada pelanggan mengikut tatacara yang ditetapkan. Sekiranya apa-apa pembetulan diperlukan langkah-langkah berikut perlu dipatuhi - di hi a.


Vector Illustration Of Malay Fishing Village Singapore Fishing Villages Vector Illustration Fishing Photography

KewPS-3 Kad Kawalan Stok KewPS-4 Kad Petak KewPS-4 Kad Petak Warna Kad KewPS-3 Putih KewPS-4 Hijau Merah Jambu untuk stok bertarikh luput KewPS-3 Putih KewPS-4 Hijau Merah Jambu untuk stok bertarikh luput.

Penggunaan stok kad. Dan ii Kad Petak KEWPS-4 di Stor Pusat Stor Utama dan Stor Unit Pindaan atau pemadaman pada rekod tidak dibenarkan. Di bawah akan dipaparkan. Most items are in Stock and can be delivered in 1-3 days.

Stor Utama Jabatan Pendaftaran Negara Negeri Sembilan. Penyelenggaraan stor dan stok hendaklah dilaksanakan dari semasa ke semasa July 16 49 f KP 682013 PELUPUSAN July 16 50 f PELUPUSAN STOK PENDAHULUAN 1. Definasi Stor Negara.

Paras stok bagi barang-barang yang dibeli di pasaran tempatan atau Angka Menokok Stok Stor Pusat dengan tempoh 2 bulan penggunaan serahannya tidak melebihi 1 bulan stok yang boleh disimpan pada satu-satu masa adalah seperti Minimum berikut. Semua kad perlu dikemaskini setiap kali transaksi penerimaan dan pengeluaran berlaku. Langkah 2 Klik Modul Bekalan Kawalandan klik sub menu Daftar Stok.

STOR UTAMA STOR UNIT Rekod di. Istilah barang-barang stor adalah dikenakan kepada semua harta benda negara barang-barang alat-alat kelengkapan perabot-perabot jentera-jentera dan mesin-mesin alat-alat pertukangan perkakas-perkakas dan barang-barang gunahabis dsb. Nama stok berdasarkan Pusat Rujukan Maklumat SPPA.

Penggunaan stokbarang gunahabis diguna berulang. 782010 JENIS-JENIS REKOD Penggunaan rekod hendaklah mengikut jenis stor i i. Stok ubat kawalan dalam kategori.

Dan Kad Petak berwarna merah jambu untuk stok bertarikh luput. Catat pengeluaran pada kad petak v. 1 bulan penggunaan PRESTASI STOR Stok yang tidak aktif hendaklah dikaji semula parasnya supaya stok tidak menjadi usang.

Kad-kad ini boleh dicetak sendiri dengan menggunakan warna putih untuk Kad Kawalan Stok warna hijau untuk Kad Petak dan warna merah jambu untuk stok bertarikh luput. WARNA PUTIH STOR PUSAT DAN STOR UTAMA. Stok ubat di kaunter farmasi adalah disyorkan untuk kegunaan maksima dua 2 minggu sahaja.

Semua barang stor yang diterima dipegang disimpan oleh pegawai Kerajaan atau atas tugasnya untuk membeli barang stor menggunakan peruntukan Kerajaan dan bagi kegunaan dan kemudahan Kerajaan sahaja. MANUAL PENGGUNA SPS Muka Surat - 3. Kertas A4 Putih 80 gsm Bahagian A No.

Bagi stok bahan-bahan kimia mudah terbakar dan stok yang disimpan diruang sejuk beku hendaklah disimpan di tempat yang berasingan. Penggunaan warna kad seperti berikut. Paras stok bagi barang-barang yang dibeli di pasaran tempatan atau diperolehi dari Stor Pusat dengan tempoh serahannya tidak melebihi satu 1 bulan stok yang harus disimpan pada satu-satu masa adalah seperti berikut- i Kuantiti Stok Maksimum - 3 bulan penggunaan ii Angka Menokok Stok - 2 bulan penggunaan iii Kuantiti Stok Minimum - 1 bulan penggunaan.

You can use cardstock to print photos greeting cards scrapbooking items paper dolls calenders and many other projects. Handling cardstock is a bit different from. Kad Petak berwarna hijau.

Stok yang diterima melalui pembelian dengan wang kerajaan yang disewa beli dengan wang kerajaan yang diterima melalui hadiah pindahan dan melalui proses perundangan. Langkah 3 Buat pilihan stor. Pegawai Pemeriksa Stok Ketua Jabatan hendaklah melantik pegawai- pegawai yang tidak terlibat dengan stor yang diperiksa bagi melaksanakan pemeriksaan sekurang-kurangnya satu 1 kali setahun ke atas semua stok secara 100 mulai 1 Oktober tahun semasa.

Iaitu i Kad kawalan Stok KEWPS-3 di Stor Pusat dan Stor Utama. Stor hendaklah digunakan untuk menyimpan stok barang-barang belum guna dan tidak dijadikan tempat penyimpanan barang rosak usang dan sebagainya 7. Penempatan Kad Petak Kad Petak hendaklah ditempatkan bersama stok.

No Kod bagi stok berdasarkan Pusat Rujukan Maklumat. Kali atau sekali guna bagi tujuan gunasama walau bagaimanapun ianya adalah dikawal BARANG-BARANG GUNAHABIS. 832 Mencatatkan penerimaan dan pengeluaran di Kad Petak.

Keluarkan stok BPPA KPM Pesanan Tidak Dapat Dibekalkan Sekiranya pesanan disahkan tidak dapat dibekalkan oleh Stor Pusat maka Stor Utama hendaklah membuat perolehan Mengikut tatacara perolehan semasa yang berkuat kuasa BPPA KPM Pengeluaran Stok Stok hanya boleh dikeluarkan atas pesanan dengan Kebenaran Pegawai. Arus utama adalah bahan yaitu barang grosir dan semua item yang dijual. Klik Pengurusan Stor Sistem SPS.

Tatacara Merekod Setiap penerimaan direkodkan dengan pen dakwat merah dan pengeluaran direkodkan dengan pen dakwat hitam atau biru di Kad Kawalan Stok dan Kad. Stok bermaksud barang-barang belum guna dan perlu disimpan untuk tujuan operasj atau penyelenggaraan termasuk bekalan pejabat ubat- ubatan alat ganti keselamatan makmal bengkel dapur peralatan. Langkah 1 Login Sistem SPA.

Semua sumber fisik mengalir melalui sistem fisik dari supermarket. PK 504 - Barang-Barang Tidak Beruntuk PK 505 - Barang-Barang Beruntuk. Arus personel terdiri dari manajer toko klerk bagian checkout klerk bagian stok dan sebagainya yang diperkerjakan bekerja selama waktu tertentu dan akhirnya keluar.

Kalau spend RM1000 dapatlah 5000. Kad Petak bagi stok bahan-bahan kimia mudah terbakar dan stok yang disimpan diruang sejuk beku hendaklah. Nama Stor Yang Telah Ditetapkan Oleh Ketua Jabatan.

B P P A K P M 51 Stok bertarikh luput Pembekal perlu label tarikh luput catat pada bekaskotak supaya mudah dilihat Rekod pada kad petak warna merah jambu Amalan Masuk Dulu Keluar Dulu MDKD Jika MDKD tidak dapat diamalkan guna label MDKD KewPS-8 Senarai stok bertarikh luput KEWPS-9 disediakan oleh Pegawai Stor dengan merekodkan. Proses menokok top-up stok ubat di kaunter dicadangkan untuk dilakukan pada waktu petang setiap hari bekerja. Kad Daftar Semua stok yang diterima oleh stor hendaklah direkodkan oleh Pegawai Stor dengan menggunakan Kad Daftar Stok KEWPS-3 Lampiran A.

Penempatan Kad Petak Ditempatkan bersama stok. Kad Kawalan Stok berwarna putih. Digunakan untuk merekod satu item stok dengan menggunakan nombor kad yang berturutan.

Terjemahan frasa STOCK AND CAN dari bahasa inggris ke bahasa indonesia dan contoh penggunaan STOCK AND CAN dalam kalimat dengan terjemahannya. 3 5 x Treats Point TP dengan penggunaan kad Amex. 2 5 rebate sebulan sehingga max RM50 sahaja dengan penggunaan kad Amex pada hujung minggu.

Dan 834 Menjalankan urusan pengiraan stok. Barang Gunahabis yang dikeluarkan bagi tujuan. Lakukan penambahan stok medicine replenishment atau pesanan stok baru secara berkala.

Istilah barang-barang stor adalah dikenakan kepada semua harta benda negara barang2 alat2 kelengkapan. Bilangan Kad bermula dengan 1 Nama Stor. 833 Memastikan keselamatan dan kebersihan stor stok terpelihara.

Merekod Stok Kad Kawalan Stok Kad Petak 24 PER. Paras Stok Jumlah stok disimpan pada satu-satu masa Paras Maksimum kuantiti stok tertinggi 3 bulan penggunaan Paras Menokok indikator untuk dapatkan stok 2 bulan penggunaan Paras Minimum kuantiti stok terendah 1 bulan penggunaan Penentuan paras stok purata pengeluaran 12 bulan terakhir Stok kritikal ubatvaksin tidak ditetapkan aras. Maksudnya kalau jumlah amaun yang digunakan pada Sabtu Ahad dengan kad Amex sebanyak RM1000 dapat balik rebet RM50 yang akan dibayar pada bulan seterusnya.


Kad Petak Os4200 Pdf


Kad Petak Terkini Pdf


Stock Item Document Pnmb2u


LihatTutupKomentar